Dalskidan

Jag är norrlänning och född på skidor mer eller mindre. Skidor är något som man lär sig och sedan kan man det resten av livet. Man har det på frilufsdagar, på gymnastiken och på fritiden.
Jag hamnade i Stockholm och där frågade människor hela tiden om jag åkte skidor, slalom som längd. När jag sedan flyttade ner till Skåne haglade frågorna likadant.. Som norrlänning förväntas man kunna åka skidor så är det bara! I skåne kan man inte, man har inte snö på samma sätt!
Dalskidan startade i Sälen 1997 av Erika och Martin som var mitt uppe i sina karriärer och var med både i os och vm, med hjälp av sina föräldrar så lyckades dom starta dalskidan och i början var det skiduthyrning som gällde i dag är det mer än så.
Du kan lära dig åka skidor, hyra stugor, köpa skidutrustning i shoppen dom har lång erfarenhet och kan själva mycket och har många spännande kontakter runt om i världen.
Jag är säker på att ni kommer att hitta minst en sak på deras sida som ni faller lite sxtra för, är det inte någonting i skidutrusningen så är det kanske en stuga eller något annat.
In och kolla deras hemsida 
 
 
/L
 
 
 

Kommentera inlägget här :