Tävling vinn en glasring!

Tänkte jag skulle ha en liten tävling för att lansera min webshop som precis kommit upp.
Den 23 april 2011 gjorde jag mitt första inlägg på denna blogg så i snart 2 år har den funnits.
Priset ni kan vinna är...
Denna ring i glas..
 
 
eller denna...
 
 
Reglerna är enkla!!
Jag vill att ni skriver ett pyssel som jag kan testa och sedan lägga ut här på sidan. Givetvis länkas tipset till din sida om du har någon :)
Slutdatum 23 april
Glöm nu inte titta in på min websida
Lycka till /L
 
 
 
 
Taggar: tävling ring webshop pyssel örhängen armband jordgubbsmössor halsband;

Kommentarer :

#1: EN MÖLNBOBOS LIV - MAMMA TILL MELVIN OCH FELIX

Tack för att du tipsade i min tävlingstipsarblogg. Har lagt en länk där men är inte med själv

http://annasbloggtavlingar.wordpress.com/2013/04/08/ring-234/

Svar: Ok /L
Lillan

skriven
#2: Julia

Jag skulle helst vilja ha glasringen.

Ett pyssel man kan Göra är att om man har fula gamla lådor och vill ha lite mer färg på dom kan man ta lådorna och ställa ute. Sen har man massa koppar med olika fina färger i som man stänker som "spläsh" på lådorna. Det blir färgglatt och jätte fint.
Mail om jag vinner: [email protected]

Svar: Kul att du är med och tävlar! Lycka till /L
Lillan

skriven
#3: Annica Nilsson

En söt liten hönsgård som du kan hänga på väggen.

Material:

2 vitlökar
hönsnät
hö eller halm
ägg av t ex trä eller flirtkula
målarfärg
snöre till upphängning
häftapparat
avbitartång
trälåda, tex en sådan clementiner legat i
Gör så här:

Häfta fast snöret bak på trålådan till upphängning. Måla bakstjärt och näbb med röd färg och ögon svarta på vitlökarna. Måla ägget i valfri färg. Lägg lite hö eller halm på botten i lådan och placera ut hönorna och ägget eller äggen. Häfta fast hönsnätet så att det täcker framsidan. Knipsa av överflödigt nät.

:)

Svar: Tack för tips och lycka till! /L
Lillan

skriven
#4: Annika - drömmen om 11 barn

Jag vill gärna vinna ring nr 2, det är även den bilden jag använt i mitt bloggtips: http://nilssonpettersson.blogg.se/tavlar/2013/april/pysselhyss.html#comment

Ett pysseltips från mig:
Jag älskar att ta in årstiden inomhus. Är det höst t.ex. så tar jag gärna in massor av löv, inreder med dessa i ljusstakar, vaser osv - otrolig mysfaktor.
Besöker du stranden så plocka snäckor, använd limpistol och gör sen en mysig tavla där endast fantasin får sätta gränserna!

Kram Annika
[email protected]

Svar: Tack och lycka till i tävlingen/L
Lillan

skriven
#5: Britta Högström

Grattis och lycka till!
Jag hittar en massa inspiration till nya projekt på nätet och här kommer lite förslag som kanske kan passa dig:

Om du behöver förvara alla dina magasin/tidningar som du inte vill slänga så kan det här vara en lösning:
http://trendspanarna.nu/forvara-dina-inredningstidningar-snyggt/

Du som virkar så söta mössor, varför inte virka en liten hängkorg för förvaring:
http://www.bekkibjarnoll.com/2012/09/hngekurv-opskrift.html

Dekopauge på tråkiga galgar, blir superfint:
http://www.handverkarna.se/?p=1612

Ovh till sist, det bästa googla DIY så hittar du massor :D

Svar: Tack så mycket! Lycka till i tävlingen/L
Lillan

skriven
#6: Maria W

Jag skulle gärna vinna den första ringen!
Mitt pysseltips är att ta en fin assiett och en fin högfotad ljusstake (kanske fynda på loppis), helst i samma material, så antingen båda i glas eller båda i porslin. Det blir fint om båda är i samma färg också. Sen limmar man fast assietten ovanpå ljusstaken och vips så har man ett nytillverkat högt fat där man kan lägga vad som helst, t.ex. klockor, smycken eller nagellack! Enkelt och jättesnyggt!

[email protected]

Svar: okej tack för ditt bidrag. Lycka till /L
Lillan

skriven
#7: Desirée

Åh vilka fina ringar! Jag är verkligen med och om jag vinner så är ring nr.1 en självklar favorit. Ett pysseltips till dig är att göra en "ros" ring. Förklaring:
Börja med att ha vanliga ringar med en platta på, finns att köpa på ex.panduro. Välj ut ett tyg som du tycker är fint, jag kör oftast på siden tyg! Klipp sedan ut olika cirklar från stor till mindre, lägg sedan ihop dessa som en blomma och sy i mitten, har du någon vacker pärla eller annat så fäst dem med limpistol i mitten. Nu när du har din blomma, ta limpistolen och limma på plattan på ringen, fäst blomman -FÄRDIG en romatisk vacker ring som är personlig, jag gjorde det till min smyckeskollektion i gymnasiet och den var mycket uppskattad!

Svar: Tack så mycket för ditt bidrag och lycka till /L
Lillan

skriven
#8: Katarina

Vilken snygg glasring!!! Mitt pysseltips är att göra snygga smyckeshållare. T ex kan man snygga till en gammal ram, kanske måla om den, sedan spänner man tyll i valfri färg där glaset skulle ha suttit och vips kan man hänga upp sina örhängen! Jag har mina ramar ståendes på byrån och kan då gå och plocka med örhängena väldigt enkelt. :)

Svar: Tack så mycket för tipset. Lycka till i tävlingen /L
Lillan

skriven
#9: Mimmi

Mitt pysseltips är ett virkat kjolskydd för cyckel, exempelbild är denna :)

http://www.hemslojd-tidningen.se/zickermans/wp-content/uploads/sites/3/2011/06/justdo.jpg

Svar: tack för tips /L
Lillan

skriven
#10: Malin

Vad kul med tävling!

Jag skulle vilja vinna ring nr 2, så snygg! :)

Mitt tips är att göra en egen drömfångare.
Det man behöver är: en rund ring, mockatråd,
tråd i valfri färg, pärlor och fjädrar.

Vira mockatråd runt ringen och knyt ihop
trådens ändar när du är klar med snöret
som drömfångaren ska hänga i.
Väv ett mönster och fäst pärlor inuti ringen.
Klipp mockatråd efter önskad längd och fäst fjädrarna på tråden och dekorera med pärlor.
Det blir också fint att dekorera med snäckor
och endast fantasin sätter gränser för hur
just en personlig drömfångare kan se ut. :)

Har tipsat i bloggen: http://frozenvanilla.blogg.se/2013/april/tavlar-2-3-4-5-6-7.html#post-comments

skriven
#11: Celine Naminah - En aspiebloggare

Jag är med och tävlar om den undre ringen.

Pysseltips:
Man kan göra egna drömfångare. Jag använder ståltråd, lite tjockare och sedan lindar jag ett lite klibbigt (vaxat) snöre/tråd runt hela. På youtube finns många tutorials på hur man gör för att å det snyggt inuti drömfångaren men annars kan man ju hitta på ett eget mönster. Endast fantasin sätter grönser där och likaså när det gäller dekorationen.

skriven

Kommentera inlägget här :