Tranås

Vårt land är avlångt och väldigt långt. Det finns mycket att upptäcka och se längst vägen. Jag hade aldrig kunna tro att vårt Sverige var så vackert. Jag är född i norrland, bott många år i Stockholm och hamnade sedan i Skåne. jag vet vad jag pratar om när jag säger att Sverige är vackert. Jag har har sett och upplevt stora delar av det, 
Tranås är en stad som växer och har som mål att vara 20000 invånare 2025. I dagsläget finns det 18400.
Jag vill rekomendera Tranås en vacker plats på jorden, i tranås finns det mesta, skolor, resturanger och butiker. Mitt i tranås löper storgatan som är vacker med sina lindar planterade vid sidan och förutom att vara vacker så är den Sveriges bredaste med 38 meter.
Titta in på deras sida om du känner att du är sugen på att få hjälp med att hitta en lägenhet i just vackra tranås med närhet till alla skolor eller en bit utanför stan i deras vackra miljö nära till skog och mark.
Tranås har en vacker och intressant historia bakom sig som är lättare att leta upp på nätet än att jag ska sitta och rabla den här men den sträcker sig långt tillbaka i tiden, den 1 januari 1919 bildades i all fall efter många turer Tranås stad.
In och kolla om Tranås för det är en vacker stad att landa sin rumpa i ;)
 
/L
 
 
 

Kommentera inlägget här :