Designett

Var och varannan unge kommer hem från skolan och dom vill åka på klassresa.
Dom ska samla pengar för att kunna åka så långt bort som möjligt, oftast så är det ju vi föräldrar som får hjälpa till och köpa sakerna dom ska sälja eller sticka till lite extra så dom kommer i väg.
Jag har två stycken och båda har kommit hem och hela tiden ska det säljas kakor och sockar. Hur många sockar behöver man? och hur många kakor av samma sort vill man äta?? Nja!!!
Jag föredrar designett där barnen kan sälja disktrasor, dessa kan man ju inte få för många aveftersom de byts ofta.
 
På Designett kan klassen sälja snygga disktrasor och få behålla 1/3 av det dom säljer.
Vem behöver inte disktrasor?? Det är ju något som alla använder, vilket kommer medföra att alla kommer att köpa dem.
Jag som mamma kommer med glädje köpa disktrasor istället för kakor  som dom alltid tycker dom själva ska sälja. Disktrasor är något jag har nytta av, kakor är oftast för att ungarna själva tycker det är gott.
 
Seten kostar 100 kr och ni som säljer får behålla 33 kr för varje paket.Seten består av fyra snygga trasor.
Jag skulle vilja pynta mitt kök med dessa!
Finns möjlighet att beställa egen design men då får man kontakta dem så dom kan ta fram ett förslag.
Jag tror ni kommer att bli riktigt nöjda om ni väljer att låta era barn sälja dessa och jag tror att barnen kommer tycka det är roligt med tanke på att dom är lättsålda.
Värt att ge det ett försök? In på deras sida och kolla!!
 
 

Kommentera inlägget här :