19glas

Vissa saker ligger mig varmt om hjärtat och Stockholm är ett av dem. 
2001 gick mitt flyttkalas till Stockholm och alla de vackra ting där runtomkring!
Jag föll ganska snabbt för gamla stan och alla vackra byggnader där.
 
I detta blogginlägg vill jag tipsa om 19glas bar och matsal i gamla stan i Stockholm.
En underbar matkällare där det serveras vin från hela världen. Du kan välja mellan mat från medelhavet till nordisk mat.
Du kan hänga i baren eller äta en 4 rätters middag men glöm inte boka bord. För det finns bara 19 platser precis som namnet säger!!
Boka bord i denna matkällare och njut av mat och dryck i en underbart vacker miljö.
Man kan ha möten med luncher och middag i lugn och ro i en avslappnad miljö.
Take away finns att beställa till vissa delar av stockholm tyvärr inte överallt än.
Man kan även äta frukost men då får man höra av sig så att det går att ordna.
Maten lagas av ekologiska och närproducerade råvaror och kryddas med en del kärlek!
Till maten serveras även där viner, öler och alkoholfria alternativ i andan ekologi och naturliga framställningsmetoder.
 
Öppettider:
Måndag-lördag 12-framåt midnatt
Lunch från 12.00
Middag från 18.00
 
Har ni vägarna förbi tycker jag absolut ni ska ge denna matkällare en chans!
Förutom att matkällaren är mysig så är ju gamla stan nått utöver det vanliga! Jag tror inte att ni ångrar er om ni tittar in på 19glas.
 
 
 

Kommentera inlägget här :